en-Van Vitae naar VA - mijn weg naar Kim’s Office Support

08/05/2025

Voor mij was het een logische stap om als Virtual Assistant te beginnen, al heeft het best wat jaren geduurd voordat ik die stap daadwerkelijk zette.

Ik ben altijd al breed inzetbaar geweest. Mijn loopbaan begon bij Vitae, een arbeidsbemiddelingsbureau dat inmiddels niet meer bestaat. Daar werkte ik als account assistant en later als 'vliegende keep' onder de naam Vitae Interim Professional. In die rol werd ik ingezet bij bedrijven die tijdelijk extra ondersteuning nodig hadden, bijvoorbeeld bij ziekte of zwangerschapsverlof. Zo heb ik onder andere opdrachten gedaan op diverse afdelingen bij ASML in Veldhoven, maar ook bij andere mooie opdrachtgevers. Alles bij elkaar heb ik ruim 13 jaar bij Vitae gewerkt. Die jarenlange ervaring heeft me geleerd om me snel aan te passen en direct waarde toe te voegen; precies de vaardigheden die ik nu inzet als VA.

Met de komst van ons eerste kindje, brak er een nieuwe fase aan. Niet veel later was ik opnieuw in verwachting en we besloten dat ik me volledig op het gezin zou richten. Uiteindelijk kregen we vier kinderen, ik ben jarenlang fulltime thuis geweest. Een waardevolle tijd, waarin ik volop genoten heb van het leven met ons grote gezin.

In die periode ontdekte ik ook opnieuw mijn creatieve kant. Ik ben weer gaan schilderen en tekenen, iets wat ik als kind al graag deed. Onze kinderen waren vaak mijn inspiratiebron. Ook fotografie was iets waarin ik mijn creativiteit kwijt kon. Toch veranderde er, naarmate ze ouder werden, weer veel. Meer school- en sportverplichtingen, een verhuizing met daarna een flinke verbouwing en steeds minder tijd voor mezelf. Hoewel ik mijn creatieve kant nooit ben kwijtgeraakt, merkte ik wel dat de tijd en ruimte voor tekenen en schilderen steeds minder werd. Dit leidde tot een gevoel van bore-out: ik was druk, maar miste uitdaging.

Op een gegeven moment bood zich een kans aan: mijn man, die werkt als Country Manager bij een middelgroot metaal coatingbedrijf, kon wel wat ondersteuning gebruiken. We zetten samen een fijne samenwerking op waarbij ik hem vanuit huis kon ondersteunen. Ideaal, want ik bleef beschikbaar voor het gezin én had weer iets wat van mij was. Tot onze grote teleurstelling moesten we daar onverwacht mee stoppen vanwege een mogelijk conflict met de interne gedragscode van zijn bedrijf.

Een flinke tegenvaller. Maar na een korte periode van bezinning wist ik dat ik verder wilde, voor mezelf. Ik had weer geproefd aan het werkende leven, merkte dat ik mijn kennis en ervaring nog steeds kon inzetten en kreeg het vertrouwen om iets nieuws te beginnen.

Zo ontstond het idee voor Kim's Office Support, een idee dat ik verder heb uitgewerkt en waar mijn creativiteit weer echt van begon te stromen. Het ontwerpen van de website, het creëren van het logo en de marketing, alles voor jezelf doen, geeft veel voldoening en geeft energie. Begin april ben ik naar de KVK gegaan en vanaf dat moment werd mijn plan concreet. Zo sta ik nu aan de start van mijn eigen bedrijf. Er is nog veel te leren, maar het voelt goed om deze stap te hebben gezet. Ik kijk ernaar uit om Kim's Office Support verder uit te bouwen en mijn ervaring en enthousiasme in te zetten voor mooie opdrachten.


Ben jij op zoek naar iemand die meedenkt, ontzorgt én flexibel inzetbaar is? Neem gerust contact met me op; ik denk graag met je mee.